3Zet 3Zet
1828
BLOG

Smoleńskie zdjęcia - Gdzie Kadłub przyogonowy lub Ogon?

3Zet 3Zet Rozmaitości Obserwuj notkę 9

Tym razem zajmę się analizą dwóch zdjęć na których oddzielnie widnieją tytułowe elementy samolotu TU154M. Przy drugiej alternatywie pojawi się dodatkowe pytanie: Gdzie podwozia?


W notce 

www.3zet.salon24.pl/506674,smolenskie-zdjecia-retusz-cz-1-uzupelnione

w wątku Dwa w jednym wskazałem na doklejony kawałek zdjęcia w taki sposób aby u odbiorcy wywołać przekonanie że tuż za prawą krawędzią zdjęcia znajduje się droga z płyt betonowych.
Oto to zdjęcie które pochodzi z raportu Millera z załącznika nr.4 str. 668:

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i6.minus.com/iGrmnp66EofFF.jpg

Tym doklejonym wąskim paskiem nie będę się zajmował.
Widzimy już odwrócony do pozycji normalnej ogon, lecz wydaje się, iż nie ma na nim Kadłuba przyogonowego opartego jednym końcem na silniku. Poniżej trzy zdjęcia, z których jak należy sądzić uda się odtworzyć chronologię przemieszczania tytułowych elementów.


Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ifH4sFFMdz3m6.jpg

Tutaj jeszcze niema śladów  budowy drogi

http://i2.minus.com/ibZkPv8cb2cPN.JPG

Tutaj już jest podsypka pod płyty, a za krawędzią wynika z innych zdjęć są płyty.

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i3.minus.com/iftQUQ4GVmNsE.jpg

Na tym zdjęciu widać ogon odwrócony do pozycji normalnej, kadłub przyogonowy, silnik lewy oraz drogę z płyt betonowych.

Można się zapytać w czym problem?
Załadowano najpierw Kadłub z silnikiem i został sam Ogon.
Spójrzmy na moment załadunku ogona na lawetę

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ibsnPCrXAk8qac.jpg

To jeszcze nie wyczerpuje wszystkich możliwości, a może na tym pierwszym zdjęciu - Silnik wraz z leżącym na nim kadłubem, jest zasłonięty przez ogon z uwagi na tak specyficzne miejsca fotografowania.
Aby to sprawdzić posłużę się kolejnym zdjęciem wykonanym prawie na tej samej osi zdjęcia, na którym będą widoczne pewne charakterystyczne miejsca.


Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie.


http://i6.minus.com/iOASB8AfLe4eq.jpg

Teraz dokonamy wklejenia do tego zdjęcia fotki, która jest analizowana, z zgraniem elementów charakterystycznych na horyzoncie, a są to dwa drzewa - Brzoza z lewej która jest również transparentna na mapce w raporcie MAK, w środku Samotna Transparentna Topola.


Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ifSW02V82GC5J.jpg

Wkleimy teraz do tego zdjęcia znacznie mniejszy fragment- tylko sam ogon
Do tego wycinka użyłem zdjęcia pierwszego pomiejszonego o 5,6% aby się nie powielać, a dlaczego wyjaśni się za chwilę.

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

 

http://i.minus.com/i43aIoA6wgBpJ.jpg

Na tej wklejce widać:
1. Znaczną część kadłuba za ogonem z prawej strony, a nie widocznej na analizowanym zdjęciu.
2. Widoczny na obu zdjęciach wyniesiony ponad pozostały teren wzgórek na którym stoi większość osób jest na wklejce bardziej wyprostowany.
3. U dołu widoczne są inne charakterysztyczne elementy: przy krawędzi dolnej brak darni, płyta prostokątna oraz złamane drzewo.

Teraz wkleję z dopasowaniem do tych elementów i podobnie jak wcześniej pierwotne zdjęcie zminejszyłem o 5,6%


Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie


http://i.minus.com/ibmvDwxMlBI6ZS.jpg


Dopasowanie również nie jest właściwe gdyż analizowane zdjęcie winno być zmniejszone o 11,1%, i dlatego do wklejek samego ogona używam wycinka zmniejszonego o 5,6%
Teraz z nałożonym dopasowaniem do rogu płyty i pieńka drzewa oraz braku darni

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ip04xjWubdnBr.jpg

Pierwsze co widzimy, to że cały Kadłub na silniku leżący, są doskonale widoczne.
Wtóre to wycinek jest jeszcze za duży.
Po trzecie drzewa na horyzoncie się mocno nie zgadzają.

Zastosujemy salomonowe wyjście i wybierzemy średnią (najlepszym rozwiązaniem w przypadku gdy nie wiemy czy zdjęcia są w orginalnym rozmiarze, a nie wycinki, jest nie opieranie się na elementach horyzontu a czymś pośrednim) :

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/iQbcRBxV2sDM1.jpg

Nie zgadza się ani jedno, ani drugie, ale jest to najbliższe położenie prawdy.
W tym położeniu również widzimy silnik i prawie cały  kadłub.
Wniosek: jak w pierwszej części tytułu:

Gdzie kadłub przyogonowy z silnikiem lewym?

Przeglądając przepastne zasoby Internetu i TVP znalazłem 2-4 sekundowe ujęcie zakwalifikowane jako Koparkowe badanie wraku- w domyśle niszczenie, mataczenie.
Dodatkowo u dołu zdjęcie i zaznaczonymi tymi samymi drzewami

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i7.minus.com/ibsuFFtgehZIyL.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie chyba kadr lecz z lepszej jakości filmu

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i3.minus.com/iox0SMiZvl0IQ.jpg

Teraz po obejrzeniu nasuwa się drugie pytanie:

Gdzie Ogon, skoro dopiero jest przeciągany w kierunku niewidocznej drogi betonowej?


Istnieje jednak harmonogram, lecz z ogromną ilością absurdów.
Tym  harmonogramem mogła by być następująca kolejność:

1. Mamy sytuację iż kadłub i ogon są niedaleko drogi betonowej gotowe do załadunku, jak na czwartym zdjęciu od góry.

2.Odpowiedzialny za zwiezienie na płytę lotniska wraku, postanawia zbierać elementy wraku w kolejności od końca samolotu (Stateczniki, ogon, silniki, kadłub przyogonowy, poszycia kadłuba śródpłata, podwozia ze skrzydłami i kadłub przedskrzydłowy).

3. W zaistniałej sytuacji po wywiezieniu stateczników, ogona, aby zabrać silnik na którym oparty jest kadłub, ściągają ten ostatni i przepychają go w miejsce gdzie leżał  w dniu 2010-04-10 o godz.8:41(pierwszy absurd).


4. Wywożą silniki i powinni zabrać kadłub, ale tego nie uczynili, gdyż na kadrze brak jest podwozi (kolejny absurd wywożenie podwozi gdy ma się pod ręką kadłub, który potem będzie trzeba się mocno nagimnastykować, być może nawet przesuwać ogon, lub podwozia ze śródpłaciem, aby zrobić na niego miejsce).

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i3.minus.com/ity9oaWJBXxZZ.jpg

Oraz zdjęcię o szerszym horyzoncie i lepszej ostrości.

http://i.minus.com/ieW7DkyUIFo6U.jpg

5. Nie wywożą kadłuba, ale wysprzątają kupę ściętych drzew widoczych na trzecim zdjęciu od góry. Kupy tej nie widzimy między dwupienną brzozą a koparką.
Ten plan jak wyliczyłem ma kilka absurdalnych posunięć, co go prawie dyskwalifikuje.
Kolejne spostrzeżenie to, iż osoby widoczne przy nasypie wszystkie są żołnierzami, nie ma na całym ujęciu ani jednego człowieka który by był ubrany w granatowe uniformy MCZ. Przecież, to ta służba generalnie zajmowała się uprzątaniem terenu i zwożeniem na płytę lotniska wszelakich części.
Na poniższym zdjęciu widzimy granatowe służby, wielu w czerwonych kaskach oraz z boku straż pożarna w białych hełmach.

Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i1.minus.com/izaWkzP8KqXjo.jpg

A gdy już w końcu zwieziono wszystkie części powróciły służby do tego powołane.

http://i.minus.com/itn6TKvaENIc8.jpg

Czyżby na czas Koparkowego badania wraku- w domyśle niszczenie, mataczenie  te zawodowe służby Zastrajkowały?
Do tego zdjęcia z koparką oraz innych kadrów będę powracał również przy innych aspektach.
Również zdjęciem z doklejonym paskiem zajmę się w analizie
Co chciano ukryć przed Polakami, a co ukryto przed niewolnikami?
Jaki był właściwy harmonogram sprzątania odpowiedzą sobie Państwo sami.

OŚWIADCZAM
Jestem zdrowy, nic mi nie dolega, nie mam skłonności samobójczych, nie przekraczam przepisów ruchu drogowego, nie chodzę po górach, budowy zakończyłem 30 lat temu, prowizorek elektrycznych nie mam, schody są krótkie, poręcze mocne.

Nim zechcą Szanowni goście podzielić się swoim zdaniem upraszam o zapoznanie się z krótką notką pt.
3zet.salon24.pl/449857,zwiniete-komentarze

3Zet
O mnie 3Zet

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości