3Zet 3Zet
2218
BLOG

Smoleńskie zdjęcia -Zdjęcia Newsweek - fake?

3Zet 3Zet Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

W ostatnim tygodniu upubliczniono zdjęcia bedące w dokumentacji NPW. Dwa z nich były już wcześniej publikowane na portalu niezalezna.pl i wówczas pojawiły się wątpliwości co do ich autentyczności (całkiem uzasadnione). Aktualna publikacja to scany scanów zdjęć i w przypadku tych dwóćh zdjęć wcześniejszych nie różni się w szczegółach.

Moi mili goście, przez ostatnie pół roku miałem niezmiernie dużo zajęć uniemożliwiających mnie publikacje kolejnych zagadnień związanych z tragedią narodową 2010 roku. Po części pewne zagadnienia nie mogą zostać poruszone, z uwagi aby nie dać zajęcia grafikom na produkcję kolejnych zdjęć tworzących chaos. Te zagadnienia opublikuję dopiero gdy władza będzie zainteresowana w dojściu do prawdy, a nie w produkowaniu kolejnych fałszywek.

W tym opracowaniu zajmę się zdjęciami z płyty terminala na Okęciu.
W dniu 6 czerwca 2012 roku w Gazecie Polskiej na stronie 5 można było zobaczyć te zdjęcia.
http://i.minus.com/iAmcoq6YjyR46.jpg

 

      01-Strona 5 Gazety Polskiej
Na portalu fakt.pl można pobrać więcej scanów dokumentów NPW.
Oto trzy z nich.
Kliknij aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iq9yeDWzlUmxw.jpg
    02-Scan z IMG_3983

Kliknij aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iboZSyODbRGLz3.jpg
    03-Scan z IMG_3984

Kliknij aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/ibrddIfQXyhkaw.jpg
    04-Scan z DSCN1553

oraz zdjęcia które posiadają exif z 11 stycznia 2008 roku z portalu
http://niezalezna.pl/29751-bylo-ostatnie-zdjecie-lecha-kaczynskiego
wg. autorów wykonane przez Pana Wojciecha Seweryna obywatela USA. Zdjęcia w rozdzielczości 640x480px.

http://i.minus.com/i3rGZLSUXQ5i8.jpg
    05-IMG_3983

http://i.minus.com/ip4z43278sTEI.jpg
   06-IMG_3984

Teraz ostatnie dwa zdjęcia przeanalizuję.
W internecie jako pierwszy  zauważył brak cienia kadłuba samolotu bloger @ZEZORRO

http://i.minus.com/ioRTkAkxP10KH.jpg
    07-@Zezorro - gdzie cień samolotu?
Ponieważ, aby to wykazać trzeba wyznaczyć przedział czasowy wykonania tych zdjęć. Na potrzeby tego opracowania powiększyłem te zdjęcia do rozdzielczości 1200x900px. Nim do tego przystapię porównam chmury na samolotem na obu zdjęciach które zostały wykonane w odstepie 25-ciu sekund wg.exif.
Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iSmhYKgzML33Y.jpg
    08-IMG_3984-1200x900px.

Z tego zdjęcia skopiuję pasek chmur i wkleję do pierwszego w taki sposób, aby występowały jedne nad drugimi.
Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iA0qhwgPirq3R.jpg
    09-Wklejony środkowy pasek chmur.

Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/iCd7ZfzCjgqRM.jpg
    10-Wklejony górny pasek chmur.
Poza zmianą tonacji, to kształt chmur jest prawie taki sam pomimo, fotografowania z innego miejsca. Taka sytuacja jest możliwa, ale się zdarza przy fotografowaniu seryjnym w odstępach do 10 sekund. W większych bardzo rzadko, raz na tysiące zdjęć.

Teraz przystąpię do wyznaczenia przedziału wykonania tych zdjęć.
Na zdjęciu 08 dokonałem rzutu pionowego wierzchołka cienia kalenicy na płytę betonową.
Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/ibejQsLMASA17v.jpg
    11-Rzut cienia wierzchołka kalenicy.
Tak się szczęśliwie złożyło, iż miejsce to jest w okolicy łączenia płyt betonowych.
Do wyznaczania przedziału posłużę się aplikacją Google earth oraz Shadows.
W aplikacji GE użyję zdjęć z nalotu lotniczego z dnia 2009-04-01 na którym przed terminalem stoi Tu154M. Przy pewnych wyliczeniach będzie potrzebna znajomość wysokości dwóch charakterystycznych punktów dachu, widocznych na poniższym zdjęciu.
Kliknij, aby powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iMN1MotaxHFF0.jpg
    12-Cień terminala - opis

Aby wyliczyć wysokość do punktów Rt Wniezbędne jest określenie przedziału czasu wkonania zdjęcia z nalotu lotniczego. (Wysokość można po prostu zmierzyć np dalmierzem laserowym, ale możemy narazić się na zarzuty planowania zamachu jak w przypadku osoby z krzesłem na wiecu PBK) Kąt cienia na betonie najlepiej wyznaczyć na podstawie trzech pionowych masztów (na środkowym jeszcze wisi flaga Polski) z uwagi, iż są najwyższe, dobrze widać miejsce posadowienia oraz są idealnie pionowe, co można sie przekonać na zdjęciu nr.16.

Kąt ten uśredniony na podstawie tych trzech pomiarów to 29,7°±0,1°.
Wielkość błędu jest tak mała (± kilka sekund), iż aplikacja Shadows nie wylicza z taką dokładnością. Czas jaki można odczytać dla tg(29,7°)=0,57 to 9:16.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/ibuTs2rAQRGMRz.jpg
    13-Czas wykonania zdjęcia GE z dnia 2009-04-01

Teraz przystąpię do wyznaczenia długości cienia  wierzchołka kalenicy do rzutu pionowegotego wierzchołka na płytę. Właściwy wierzchołek nie jest w tym miejscu gdzie go widzimy, lecz z uwagi na paralaksę (zobacz wierzchołki masztów) przesunięty w prawo i nieco w górę.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ii2ClSHfWBPf5.jpg
    14-Cień wierzchołka kalenicy na zdjęciu GE z dnia 2009-04-01

Korzystając ze współrzędnych z aplikacji Shadows oraz zmierzonej długości cienia wylczona wysokość terminala to 10,1±0,1m.
W podobny sposób wyliczę wysokość rogu dachu nad płytą.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iM3HQ4tfz4g5W.jpg
    15-Cień rogu dachu na zdjęciu GE z dnia 2009-04-01
Wyliczona wysokość rogu dachu nad płytą to 7,7±0,1.
Sprawdzę jeszcze na zdjęciu naziemnm z dnia 2010-04-11.
Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iNXd5sZv46dJU.jpg
    
16-Terminal - proporcje.
Oraz dodatkowe zdjęcie pokazujące miejsce do którego na betonie domierzamy wysokość punktów Wt i Rt.
Kliknij, aby nieco powiększone otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iQwwPaRh54tmz.jpg
    17-Harcerze w szpalerze.

Teraz wyznaczę kierunek cienia wierzchołka kalenicy terminala na zdjęciach z NPW.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iD7hPswHtJo1i.jpg
    18-Cień kalenicy na zdjęciach z NPW.
Teraz aplikacja Shadows i otrzymujemy przedział czasu to 6:47-6:48.
Kliknij, ab powiększone i lepszej jakości otworzyćw nowym oknie.

http://i.minus.com/iqhyTLJqzB0qQ.jpg
    19-Czas wykonania zdjęć z NPW.

Do tej pory wszystko ładnie się składa z wyjątkiem chmurek, ale może istotnie ten przypadek jeden na tysiące że chmury zasygają w miejscu.

Ale zaraz miałem jeszcze sprawdzić położenie punktu będącego cieniem rogu dachu Rt.
Najpierw liczę i długość cienia to 55,3±0,1m.
Rysujemy.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iKvOROMCMsAX2.jpg
    20-Wyliczony aplikacją Shadows cień rogu dachu dla zdjęć NPW.

Zaraz co za G..no ten Shadows - nie potrafi dobrze policzyć długości cienia, zaciął się, od pietnastu lat ten proram rozwijają i takie G.
Jeszcze raz liczę i to samo.
Jeżeli jeszcze Państwo nie zrozumieli to poniżej Opis z naniesionym punktem  według opisu z grafiki nr.12 na zdjęciu GE.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iT4bXsNJp0IvM.jpg
    21-Opis całości

Policzę jeszcze wysokość punktu W (na kdłubie samolotu) nad płytą betonową.
Nie będę rozrysowywal
, ale na rys.11 widzimy, iż wierzchołek cienia jest w ca. 1/3 średnicy kadłuba. Średnica to 3,8m, więc przyjmę tą wielkość jako 1m. Prześwit pod kadłubem to przedział od 1,7m do 1,9m w zalżności od obciążenia. Suma to na 100% minimum 2,5m. Po policzeniu tej wysokości w odległości 63,7m od rzutu pionowego wierzchołka kalenicy Wt otrzymujemy wysokość 1,2m - to jest o ponad połowę niżej.

Na początku zamieściłem informację o tym, iż @Zezorro wskazał na brak cienia samolotu.
Wybrałem kilka punktów wstawiłem znaczniki w miejsca gdzie na płycie będzie sięgał cień i połączyłem.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/ibofTxmJ1DixrG.jpg
    22-Cień Tu154M o godz. 6:48 w dniu 2020-04-10.

                      Uaktualnienie w dniu 2015-04-22 

Szanowni Państwo, podczas publikacji tego opracowania dwukrotnie wyparowało ono w kosmos i raz zostało opublikowane bez zdjęć i ze złym stylem.
Podczas tych operacji zatraciłem trzy zdjęcia które miały być po zdjęciu nr.22 na którym jest pokazane miejsce gdzie na betonie winien znajdować się cień rogu lewego skrzydła. Gdzie ten cień jest na zdjęciu to wskazuję poniżej.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iW4yCgPZOf7eu.jpg"
    23-Promienie rogów końcówki lewego skrzydła
A może w tym miejscu jest jakaś skośna duża plama, naprawiany pas, a zdjęcie lotnicze z tupolewem jest przecież z 2009-04-01 i mogła do 2010-04-10 powstać. Zobaczmy jak to miejsce wygląda bez samolotu i w rok po.
Kliknij, aby powiększone i lepszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iMEXfuHdmf47s.jpg
    24-Brak plamy na miejscu cienia lewego skrzydła na zdjęciu IMG_3983

I grafika z zaznaczonym rowkiem  opadowym.  

http://i.minus.com/ipd5nX20FoIHH.jpg
    25-Cień lewego skrzydła przed rowkiem opadowym.
Jak widać na grafice 22 cień tylnego rogu lewego skrzydła powinien być pod silnikiem to jest ca. 4m za rowkiem opadowym.

         Koniec uzupełnienia


Jeżeli Ktoś z Państwa miałby zastrzeżenia, co do narzędzia miara w aplikacji GE to testowo sprawdzę rozpiętość skrzydeł.
Kliknij, aby powiększone i lpszej jakości otworzyć w nowym oknie.

http://i.minus.com/iwd1dsvw71HzL.jpg
    26-Rozpiętość skrzydeł Tu154M

NO COMENTS

WNIOSKI WYCIĄGNĄ CZYTELNICY SAMI. CI KTÓRYCH IQ JEST MNIEJSZE NIŻ 20 I TAK NIE ZROZUMIEJĄ.


PS1.Przepraszam autorów aplikacji Shadows za zdanie po grafice nr.20 - słowa o G…no na pewno nie dotyczą tego programu. One należą się fałszerzom.

PS2. Opracowanie to w 80% było już gotowe w 2013 roku. W międzyczasie na S24 bloger @Archiz wyznaczył czas wykonania tych zdjęć metodami mniej zaawansowanymi i wg. Tych wyliczeń jest to 6:40 .
Moje uznanie za taki wynik, bo korzystając tylko z linijki i kątomierza uzyskać tak bliski wynik to naprawdę super.
PS3.Zdjęcie lotnicze w GE w tym fragmencie na którym dokonywaliśmy pomiarów etc. Jest połączeniem z dwóch zdjęć o różnych wektorach paralaksy. Prawa część tych wycinków ma wektor skierowany w lewo i nieco w dół, a samolot w prawo. Ponieważ na samolocie nie dokonywałem precyzyjnych pomiarów, więc nie należało nigdzie tego uwzględniać jak po prawej stronie.

 

OŚWIADCZAM

Jestem zdrowy, nic mi nie dolega, nie mam skłonności samobójczych, nie przekraczam przepisów ruchu drogowego, nie chodzę po górach, budowy zakończyłem 30 lat temu, prowizorek elektrycznych nie mam, schody są krótkie, poręcze mocne.

Nim zechcą Szanowni Goście podzielić się swoim zdaniem upraszam o zapoznanie się z krótką notką pt.
http://3zet.salon24.pl/449857,zwiniete-komentarze

3Zet
O mnie 3Zet

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka