3Zet 3Zet
3568
BLOG

Smoleńskie zdjęcia - ustalanie przedziału czasu wykonania cd.

3Zet 3Zet Rozmaitości Obserwuj notkę 14

W poprzedniej notce zostałem poproszony o wyznaczenie przedziału czasu wykonania poniższego zdjęcia.

Kliknij aby powiększone i lepszej rozdzielczości otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/iYcBTqGYAoSJK.jpg

Na zdjęciu jest widoczny zegar i wskazujący godzinę 8:18, a exif zdjęcia zawiera godzinę wykonania jako 5:18.
Na poniższym zdjęciu są zaznaczone charakterystyczne punkty, lub obiekty które są dobrze widoczne na mapce satelitarnej w Google Earth.


Kliknij aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i5.minus.com/iDDAyPXwpnCBw.jpg

Teraz mapka satelitarna


Kliknij aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i2.minus.com/iFKRe9PsO0tND.jpg

Do tego zdjęcia należy się małe wyjaśnienie:
Na tym zdjęciu cień słupa trakcyjnego i sam słup tworzą linię łamaną w punkcie Y . Ponieważ precyzyjne wyznaczenie punktu Y nie jest możliwe, z uwagi na małą szczegółowość mapy, na zdjęciu z peronu wynaczyłem dodatkowy punkt  B na odcinku AC .
Zmierzymy teraz kąt osi cienia


Kliknij aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/icgdPEu4q8DV9.jpg


i pozostało tylko wykonać wyznaczenie na zegarze słonecznym. Z uwagi na ww. trudności wielkość błędu określiłem  w wysokości +- 0,5°.


Kliknij aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i.minus.com/ibcsB8gSkcy4o4.jpg

Tym razem czas wykonania zdjęcia (minuty po godzinie) jest przy samej granicy błędu, ale znajduje się w wyznaczonym przedziale. Bardzo rzadko mnie się zdarza aby występowały takie różnice. Ponownie sprawdzałem poprawność wyznaczenia osi cienia na zdjęciu z peronu, i zauważyłem pewien błąd. Cień który widzimy na peronie, nie jest tylko od słupa trakcyjnego, ale też od stojącej nieco w jego cieniu,  słupa oświetleniowego. Na pewnej długości cienia nastapiła koniunkcja cieni, przez to oś jest wyznaczona mniej precyzyjnie i dlatego taki wynik.
Z całą pewnością należy powiedzieć, iż exif i zegar na dworcu pokazują tą samą godzinę.
W aparacie jest godzina według czasu zimowego polskiego, a nie letniego jaki już od 13 dni obowiązywał w Polsce.

 

 

UZUPEŁNIENIE 2013-05-27 godz. ca. 15

Kliknij koniecznie aby powiększone otworzyć w nowym oknie

http://i3.minus.com/ibzuJKEOQik3uk.jpg

W komentarzu

3zet.salon24.pl/509923,smolenskie-zdjecia-ustalanie-przedzialu-czasu-wykonania-cd#comment_7706921

jedno ze zdjęć się nie wyświetla gdyż przez nieuwagę  usunąłem je z albumu. Tym zdjęciem było zdjęcie powyższe aby nie trzeba było wracać się do notki. Za niedogodność przepraszam.

Mam do Państwa prośbę.
 

Jeżeli ktoś posiada zdjęcie z premierem Putinem  z dnia 2010-04-11, ale nie z uroczystości przekazania trumny z ciałem prezydenta profesora Lecha Kaczyśkiego, to prosiłbym o odnośnik lub wklejenie. Również inne zdjęcia na których trudno jest określić czas lub miejsce z premierem Putinem.


OŚWIADCZAM


Jestem zdrowy, nic mi nie dolega, nie mam skłonności samobójczych, nie przekraczam przepisów ruchu drogowego, nie chodzę po górach, budowy zakończyłem 30 lat temu, prowizorek elektrycznych nie mam, schody są krótkie, poręczemocne.

Nim zechcą Szanowni goście podzielić się swoim zdaniem upraszam o zapoznanie się z krótką notką pt.    

3zet.salon24.pl/449857,zwiniete-komentarze





3Zet
O mnie 3Zet

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości